Med 15. marcem in 15. aprilom smo se ekipa pražarne Escobar odpravili na »origin trip«, torej na potepanje po kavnih nasadih. Namen potovanja je bil spoznati nove kave in pridelovalce kave ter navezati stik s potencialnimi novimi dobavitelji.

Najprej smo se opravili v Gvatemalo, ker smo obiskali farmo San Diego. Lastnik kavnega nasada in farme je Luis Montoya, ki je sicer »nov« v kavnem poslu, saj je zemljo kupil pred 10 leti in jo zasadil s kavovci.

Preden se je pred 12 leti vrnil v rodno Gvatemalo je živel v ameriškem mestu San Diego, po katerem je njegov nasad dobil ime. Omar, glavni pražar in odgovoren za nakup surove kave v pražarnici Escobar, je v teh dneh obiskal Luisov kavni nasad v osrednjem delu Gvatemale. Kavovci rastejo na rodovitnem pobočju v senci bananovcev, iglavcev pino in drugega tropskega rastja. Do nasada vodijo ozke makadamske ceste, ki peljejo mimo majhnih vasi, kjer ljudje še vedno živijo zelo preprosto.

Luis je v kavni nasad poleg kavovcev vrste Typica in Red Bourbon, dodal tudi manjši nasad kavovcev vrste Yellow Bourbon, ki je trenutno star nekaj več kot dve leti. Trenutno se pridelek pomeša s preostalim, dolgoročni načrt pa je z lastnimi sadikami vzgojiti še več kavovcev te vrste, da bo na trgu tudi micro lot Yellow Bourbona.

Potem ko kavo v nasadu San Diego ročno oberejo, jo še isti dan pripeljejo do pralne postaje (mlina). Najprej preverijo »plovnost« kavnih češenj, nato pa pulpo oziroma kavni ovoj odstranijo, sledi fermentacija, pranje in sušenje na betonskih ploščah. Sušenje poteka približno štiri dni, v kolikor je vreme sončno in toplo.

Kava iz nasada San Diego je navdušila. V letošnjem pridelku iz sezone 2015/2016 prevladujejo sadni okusi, citrusov in borovnice, blizu okusom, ki jih imajo kave, ki jih procesirajo na naraven način s sušenjem na soncu. Finca San Diego je ena izmed kavnih nasadov, ki smo jih v Escobar pražarnici uvrstili na seznam kavni nasadov, ki jih želimo pobližje spoznati.

Spoznavanje surovine, njenega okolja in ljudi, ki gojijo kave, je namreč ena izmed prioritet, ki jih zasledujemo. Gre za našo konkurenčno prednost, ki jo imamo pred velikimi podjetji, obenem pa na ta način zagotavljamo tudi kakovost in svežino kav.