Kava si je pridobila svetovno slavo na račun kofeina in njenih poživljajočih učinkov, zato najverjetneje nikoli ne bi pomislili, da je kava lahko v pomoč pri umirjanju in meditaciji.

V naši pražarni imamo dnevno zelo pester urnik, usklajevati je potrebno poslovne in zasebne obveznosti, kljub gneči je potrebno biti pri izvajanju dnevnih nalog zbran in učinkovit. Verjamem, da vam je tak način življenja zelo znan in žal velikokrat glavni razlog, da je dan stresen, ob večerih pa smo povsem izčrpani.

Med brskanjem po spletu in literaturi, kako izboljšati naše delovno okolje in se bolje znajti med vsakodnevnimi izzivi, sem naletela na čuječnost, (izvirno Mindfulness). Mnogi raziskovalci jo opredeljujejo kot zavedanje in neobsojajoče sprejemanje sedanjega trenutka. Zaradi osredotočanja na sedanji trenutek, se čuječnost pozitivno povezuje s psihičnim blagostanjem in hkrati predstavlja dober mehanizem za poravnavanje s stresom, anksioznostjo, ruminacijo, jezo in drugimi oblikami vedenja, ki imajo negativne vplive na človekovo počutje (vir: Wikipedia).

V svoj vsakdan sem vpeljala 5 minutne različne čuječnostne vaje oziroma meditacije, s katerimi se umirim in sprostim svoje misli. Osredotočim se na sebe, svoj miselni tok, dihanje, vse pogosteje pa si za svoj medij za izvajanje meditacije izberem skodelico kave, ki jo poskusim doživeti z vsemi svojimi čuti. Vaja je sicer malce podobna okušanju kave, tako da lahko združim prijetno s koristnim.

Ste si že kdaj privoščili pozorno uživanje skodelice kave in ob tem sprostili vaše misli?

Tole so koraki, ki izhajajo iz meditativnega pristopa in vam jih priporočam:

1. Opazujte skodelico kave

Skuhajte si kavo, jo prelijte v skodelico kave in jo položite na mizo. Osredotočite se nanjo, jo opazujte in dojemajte, kot da česa takega še niste videli. Opazujte paro, ki se dviguje iz vroče rjave tekočine in strukture, ki se pojavljajo na površju napitka. Posvetite se barvitosti različnih delov in strukturam, ki spontano nastajajo.

2. Dotaknite se skodelice

Občutite, kako začutite skodelico z rokami, njeno toploto in strukturo materiala, iz katerega je skodelica narejena.

3. Vohajte vsebino

V tretji stopnji se posvetite vonju kave in se osredotočite na (ne)prijetnost vonja, ki ga zaznavate, ko kavo približate nosnicam.

4. Okusite jo

Ko se kava že malce shladi, je pravi čas za okušanje. Pazljivo, da se ne opečete, če je kava prevroča. Bolj ko bo kava ohlajena, lažje boste lahko okušali. Osredotočite se na okus, potrudite se zaznati čim več detajlov, poleg okusa bodite pozorni na teksturo (ali je kava bolj vodena, ali bolj kremasta) in dogajanje v vaših ustih. Ko kavo pogoltnete, občutite toplo tekočino, ki gre po vašem grlu. Ne pozabite zaznati pookusa, ki ga kava pusti na vašem jeziku oziroma v vaših ustih. Pazljivo in zavestno uživajte v preostalih požirkih.

5. Po zaužitju

Na koncu reflektirajte vaše občutke in pomislite na občutke zdaj, ko ste skodelico izpraznili. 

Da boste najlažje razumeli meditacijo s skodelico kave in vaše počutje pri tem, si vsa opažanja zapišite na list papirja. Na ta način boste izboljševali vaš čuječnostni trening obenem pa boste razvijali tudi svoj odnos do kave. Upam, da vam bo moj nasvet v pomoč, čuječnost lahko trenirate na nešteto načinov, prav tako pa vam predlagam, da tudi sami preberete več o čuječnosti, njenih pozitivnih učinkih, da bodo vaši dnevi lepši in mirnejši. Čuječnost namreč poveča osredotočenost in v stresnih situacijah laže najdete možnost za drugo izbiro, saj je njen cilj razviti sposobnost osredotočanja na sedanji trenutek in situacijo, iz katere poskuša posameznik narediti čim več.

unsplash-logoLiana Mikah